Info om PR til frokost

Kommer: Anne Spånem stiller på frokostmøte i RNU.

Kommer: Anne Spånem stiller på frokostmøte i RNU.

Artikkelen er over 1 år gammel

Hvordan få fram budskapet i pressen og sosiale medier? Det er tema på fredagens frokostmøte i StartOpp på RNu.

DEL

Svaret skal ex- Varden-journalist og infosjef i Skien kommune, Anne Spånem gi.

– Det blir stadig vanskeligere å vite hvordan man skal nå fram på vikarer av informasjonskanaler. På nettet er det viktig å ha et stort nettverk. Lokalavisa er en kanal, men så blir det verre å nå fram jo større mediene er, sier Spånem, som påpeker at det fortsatt er oppsiktsvekkende nytt og gode historie som selger.

– Erfaringen fra fylkesmann og kommune er at man bruker for mange ord før poenget kommer i pressemeldinger. Det er best å gå rett på og ha en god sak, sier Spånem, som har flere tips å gi næringsdrivende på frokostmøtet.

– Jeg har jobbet i pressen i 30 år og vet hva de ser etter. Det er en hårfin balanse mellom tekstreklame og redaksjonelt stoff. Man kan ikke gå til avisa og selge en vare, som man kan på nettet. Pressen skal være uavhengig og lar seg ikke påvirke. Så jeg vil ta med meg Vær varsom plakaten – den er det nyttig å vite om skal man få fram budskapet.


Artikkeltags