Gå til sidens hovedinnhold

Telenors internett og kabel-TV tilbake

Klokka 18.20 oppstod det problemer i Telenors kabelnett på Rjukan, og TV- og internettsignaler forsvant.

TELENORS INTERNETT ER NEDE - TINNCOM UBERØRT

Feilen som oppstod i Telenors TV- og internett på Rjukan var kabelbrudd som følge av vind. Feilen var rettet litt før klokka 12, etter at tjenestene hadde vært ute av drift i over 17 timer.

Meldinga som kunne leses på Telenors driftsmidler var:
"Driftstatus på Internett, hjemmetelefon og TV. Vi har en feil i nettet på denne adressen. Vi jobber med å løse problemet. Vi har registrert at det er et problem i området der du bor. Vi arbeider med å løse problemet så raskt vi kan, og vil oppdatere denne automatiske meldingen med forventet tidspunkt for feilretting så snart vi vet noe mer."

Klokka 2030 ble det sendt ut følgende melding fra Telenor:

"Det er en kjent feil med bredbånd- og TV-signaler i ditt område (TINN). Vi jobber med å rette feilen, og antatt rettetid er tirsdag 30.03 innen kl 15.00. Vi beklager ulempene dette medfører. Mvh Telenor"

Feilen oppstod like før klokka 18.20 mandag, og innebærer tap av internett og TV-signaler. Det er ikke lokale servicefunksjoner stasjonert på Rjukan, men i Skien, så feilrettinger vil etter alt å dømme erfaringsmessig først være i gang etter 2-3 timer.
Men nå vil det altså ikke loves feilretting før tirsdag, og feilen er kanskje ikke rettet før klokka 15. Dvs. 21 timer uten internett og TV for Telenors abonnenter i Tinn.

Internett-abonnenter fra Tinncom og deres TV-tjeneste GET er ikke berørt, og de har nett-tjenester oppe og går som vanlig.