VisitRjukan med ny nettside

NY NETTSIDE: VisitRjukan har satset mye på å få en lekker og attraktiv nettside som skal ta turist-Tinn til nye rekorder.

NY NETTSIDE: VisitRjukan har satset mye på å få en lekker og attraktiv nettside som skal ta turist-Tinn til nye rekorder.

VisitRjukan har ny nettside som allerede er tatt godt imot av brukerne. Hege Næss håper sida skal ta turismen i tinn til nye høyder.

DEL

Som Tinn kommune har også visitRjukan lansert ny nettside, først på et internt møte og så stille og rolig har nettsiden, uten noe oppstyr, blitt lansert for de som har gått inn på visitrjkan.com.
- Ja, vi har ikke hatt noen stor lansering av den i den situasjonen vi har nå, men vi er veldig glade over å få en ny og moderne nettside på plass. Den gamle har tjent oss godt, men den var fra 2012, så det var på tide med en ny, sier Hege Næss som har fått gode tilbakemeldinger på den nye som er bygget opp ett "tile-prinsippet", altså mobiltilpasset med bilder som som ligger som "baderomsfliser" på nettsida som trekkfaktor.
- Nettsida vår er veldig viktig. den blir viktigere og viktigere, og vi håper å friste flest mulig til å ta turen til Rjukan, og ikke minst prøve å få med seg alt man kan oppleve og det som skjer.

Bygger på hovedstrategi
- Sida bygger på den nye hovedstrategien vår med vekt på de ulike fokusområdene som ligger i bunnen, med fokus på verdensarven, utendørsaktiviteter og historie og kultur, samtidig som v snakker med de ulike segmentet om hvorfor man ønsker å reise. Framfor de tradisjonelle som er Ola Normann fra Oslo 50 år, men hvorfor man vil reise. Vil man lære noe nytt, lade batteriene, være sammen og gjøre noe som familie eller med venner, eller vil man bruke energi og gjøre aktiviteter som man vil skryte av, sier Hege Næss.
- Jeg håper vi får fram det vide spekteret vi har her og alt vi kan tilby, og bilder og videoer er veldig viktig, sier hun.
- Film og bilder kommer mer fram, og de trekker folk inn, sier Næss, og minne rom at de alltid er interessert i gode bilder fra publikum.
- Har du tatt et bilde du er fornøyd med, vil vi gjenre ha det å bruke det, bare pass på sende det i høy oppløsning, sier Næss.

Rekordbruk
Deilig å få nye nettside?
- Ja, det er veldig stilig å ha digitale verktøy som fungerer. Jeg håper vi klarer å inspirere til at de kommer. I sommer hadde vi rekordbruk av nettsida. Den blir stadig viktigere, og det håper vi skal fortsette i år. Vi vet det vel egentlig allerede, for tallene går bare oppover. Nordmenn spesielt finner infoen sin sjøl, og man må være søkbar i google og ha orden på søkemotoroptimaliseringen.
- Aktivitetskalender er viktig?
- Aktivitetskalender er sentral på den nye nettsida, og det er en siden mange også bruker den. Der forteller vi alt som skjer i Tinn og hva man kan få med seg når man er her, men vi minner stadig om at alle må hjelpe til me då fortelle oss hva som skjer. Vi ber om at man tar kontakt når man planlegger noe. Vi bruker mye tid på å følge med, men får ikke med oss alt. Så kjenn din besøkelsestid og informer ved å sende mail eller å ringe. På generelt grunnlag blir sida mye brukt, og det ser vi i markedsundersøkelser, sier Næss.

Den nye nettsida finner du på visitRjukan.com og nedenfor kan du se noen screenshots av den lange åpningssida.









Artikkeltags